Obok nominacji w kategoriach Najlepszy Aktor
Drugoplanowy oraz Najlepszy Scenariusz Oryginalny, walka o
Najlepszy Montaż Dźwięku wydaje się być jedną z najbardziej
emocjonujących na nadchodzącej Gali. Emocje są jeszcze większe
zważywszy na fakt, iż w gronie nominowanych znajduje się także
główny faworyt do zwycięstwa w kategorii Najlepszego Filmu. Co
ciekawe dwa filmy nominowane za Najlepszy Dźwięk "Les
Misérables" and "Lincoln." nie znalazły się w
gronie nominowanych omawianej kategorii.
Nominowani:
"Argo" (Erik
Aadahl and Ethan Van der Ryn)
"Django Unchained" (Wylie Stateman)
"Life of Pi" (Eugene Gearty and Philip Stockton)
"Skyfall" (Per Hallberg and Karen Baker Landers)
"Zero Dark Thirty" (Paul N.J. Ottosson)
"Django Unchained" (Wylie Stateman)
"Life of Pi" (Eugene Gearty and Philip Stockton)
"Skyfall" (Per Hallberg and Karen Baker Landers)
"Zero Dark Thirty" (Paul N.J. Ottosson)
Ethan van der Ryn oraz
Erik Aadahl za „Argo”. To piąta nominacja dla van der Ryna. Do tej
pory został nagradzany za „The Lord of the Rings: The Two Towers”
(2002) oraz „King Konga” (2005). Poza tym był nominowany za
pierwszą i trzecią część „Transformers” (2007,
2011). Montaż dźwięku co prawda nie zachwyca, ale jeśli w
ubiegłym roku „Hugo” Martina Scorsese pokonał trzecią część
„Transformers” Michaela Baya, gdzie montażyści wznieśli się
na wyżyny swoich możliwości, to nie należy w żadnym razie
skreślać szans na zwycięstwo „Argo”.
Drugim nominowanym filmem
jest „Django Unchained”, dla której dźwięk zmontował Wylie
Stateman. To jego szósta nominacja do Oscara po wcześniejszych za
najlepszy dźwięk w „Born on the Fourth of July” (1989) oraz za
montaż w „Cliffhanger” (1993), „Memoirs of a Geisha” (2005),
„Wanted” (2008) i „Inglourious Basterds” (2009). Moim
zdaniem to jedyny poważny konkurent, który może zagrozić w walce
o zwycięstwo montażystą dźwięku „Skyfall”. Stateman wykonał
wzorową pracę. Nasuwa mi się natomiast inne pytanie, a mianowicie
czy Akademia nagrodzi film, który jest tak brutalny i krwawy?
Murowanymi faworytami do
zwycięstwa wydają się być Per Hallberg oraz Karen Baker za montaż
dźwięku w „Skyfall”. To nie przypadek, że najnowszy film
Mendesa został nominowany we wszystkich możliwych kategoriach
dźwiękowych. Połączenie muzyki Newmana i dźwięku Russela,
Willsona i Millana to czysty majstersztyk. Hallberg ma do tej pory na
swoim koncie dwie statuetki za „Braveheart” (1995) oraz „The
Bourne Ultimatum” (2007). Baker została uhonorowana wraz z
Hallbergiem za „The Bourne Ultimatum” (2007). Jedynym poważnym
konkurentem wydaje się być Wylie Stateman, za montaż do
najnowszego filmu Tarantino „Django”.
Kolejnym nominowanym jest
Paul N.J. Ottosson za montaż do najnowszej produkcji Kathryn
Bigelow „Zero Dark Thirty”. Dźwięk jest chyba jedynym
elementem, do którego nie można się przyczepić oglądając filmy
Bigelow, co zresztą udowodnił Ottosson odbierając dwie statuetki
za najlepszy dźwięk oraz montaż dźwięku w filmie „The Hurt
Locker”. „Zero Dark Thirty” nie został przyjęty aż z takim
entuzjazmem. Co za tym idzie, szanse na zwycięstwo są raczej nikłe.
Ostatnimi nominowanymi są Eugene Gearty and Philip Stockton za „Life of Pi”, którzy zwyciężyli w tej kategorii w ubiegłym roku odbierając Oscara za „Hugo” Martina Scorsese. Montaż dźwięku był niewątpliwie jednym z kluczowych elementów sukcesu najnowszego filmu Anga Lee, jednakże czy Akademia po raz drugi z rzędu nagrodzi te same osoby statuetką?
Wygra: „Skyfall”
Powinien wygrać: „Skyfall”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz